Geen besparing op denken en dialoog

Ik geef al 20 jaar met hart en ziel les. Elke dag opnieuw staan we voor nieuwe uitdagingen en dat maakt de job allereerst mooi, maar ook uitdagend. Wij passen ons aan waar nodig. Ik snap dat er besparingen moeten komen. Maar wij worden niet gehoord. En het is tijd dat dit stopt. Mijn leerlingen leven enorm mee en vrezen ook dat zij hun veilige haven op school zullen kwijt geraken als ze met een graad worden samengepropt in een klas.
Als vastbenoemde leerkracht zouden we niets te vrezen hebben, maar dit vind ik dubbel. Ik heb moraalwetenschappen gestudeerd aan de VUB. Ik wil mijn vak blijven geven. Ncz is een deel van mij en het doet pijn dat de regering het belang er niet van inziet en ons de dieperik induwt zonder in overleg te gaan met leerlingen, ouders en leerkrachten.

Isabel Delanghe
Scroll naar boven