
Ik werk sinds 2003 in dezelfde lagere school voor buitengewoon onderwijs. Na zo’n 20 jaar klasleerkracht te zijn en een veranderende doelgroep, had ik een nieuwe uitdaging nodig binnen onze school. Ik ging op eigen kosten en buiten de officiĆ«le werkuren naar de hogeschool voor het diploma leermeester NCZ. Sinds ik NCZ geef, voel ik me terug een waardevollere leerkracht. Het meegeven van basiswaarden en normen aan onze buitengewone leerlingen is niet vanzelfsprekend maar zo zinvol en noodzakelijk. De wereld is complex en thuis is er vaak te weinig aandacht voor de kleine zaken die onze leerlingen helpen deelnemen aan en functioneren in de huidige maatschappij. De lessen NCZ dragen bij tot een betere samenleving voor iedereen.
KB